Audio by Dr. Michael Sokolow

If jars were lent for Second Tithe [wine], even if they were corked, they do not acquire [the sanctity of] Second Tithe. If undefined wine was poured into them they do not acquire [the sanctity of] Second Tithe before they are corked, but after they are corked they acquire [the sanctity of] Second Tithe. Before they are corked they are neutralized in a hundred and one, but after they are corked they sanctify any quantity. Before they are corked heave-offering may be taken from one jar for all the others, but after they are corked heave-offering must be taken from each jar separately. מ  מעשר שני 3.12
המשאיל קנקניו למעשר שני-- אף על פי שגפן, לא קנה מעשר זלף לתוכן סתם-- עד שלא גפן, לא קנה מעשר; ומשגפן, קנה מעשר עד שלא גפן, עולות באחת ומאה; ומשגפן, מקדשות כל שהן עד שלא גפן, תורם מאחת על הכול; ומשגפן, תורם מכל אחת ואחת
Beth Shammai say: the jars must be opened and emptied into the wine-press. Beth Hillel say: they must be opened but need not be emptied. Where is this the case? In a place where they are usually sold closed; but in a place where they are usually sold open, the jar does not remain common. If, however, the dealer wished to impose a stringency upon himself and to sell [only] by measure, the jar remains common. R. Simeon says: also when one says to his fellow: `this jar [of wine] I sell thee without the empty jar`, the jar remains common.  מ מעשר שני 3.13
בית שמאי אומרים, מפתח ומערה לגת; בית הלל אומרים, מפתח ואינו צריך לערות במה דברים אמורים, במקום שדרכן להימכר סתומות אבל במקום שדרכן להימכר פתוחות, לא יצא הקנקן לחולין; אבל אם רצה להחמיר על עצמו למכור במידה, יצא קנקן לחולין רבי שמעון אומר, אף האומר לחברו חבית זו אני מוכר לך, חוץ מקנקנה-- יצא קנקן לחולין

Click here for the hebrew/english of Perek 3 from emishna.com