Audio by Dr. Michael Sokolow

Heave-offering may not be bought with Second Tithe money, because thereby the number of those who can eat it becomes reduced. But R. Simeon allows it. R. Simeon said to them: why, if a lenient ruling has been adopted in the case of peace-offerings, though they may become unfit or a remnant or unclean, should we not also adopt a lenient ruling in the case of heave-offering? But they said to him: why, if a lenient ruling has been adopted in the case of peace-offerings, it is because they are permitted to non-priests, but how can we adopt a lenient ruling in the case of heave-offering, seeing that it is forbidden to non-priests? מ מעשר שני 3.2
אין לוקחין תרומה בכסף מעשר, מפני שהוא ממעט את אכילתו; רבי שמעון מתיר אמר להם רבי שמעון, אם הקל בזבחי שלמים, שהוא מביאן לידי פיגול נותר וטמא-- לא נקל בתרומה אמרו לו, אם הקל בזבחי שלמים, שהן מותרין לזרים-- נקל בתרומה, שהיא אסורה לזרים
If a man had [Second Tithe] money in Jerusalem and he needed [to spend] it, and his fellow had [common] produce, he may say to his fellow: `let this money be exchanged for your produce`. Thus, the one eats his produce in a condition of purity and the other may do what he needs with his money. But he may not say thus to an Am-ha-aretz except when [the money was] from [Second Tithe of] Demai.  מ מעשר שני 3.3
מי שהיו לו מעות בירושלים וצרך להם, ולחברו פירות-- אומר לחברו, הרי המעות האלו מחוללין על פירותיך; נמצא זה אוכל פירותיו בטהרה, והלה עושה צורכו במעותיו ולא יאמר כן לעם הארץ, אלא בדמאי

Click here for the hebrew/english of Perek 3 from emishna.com