Audio by Dovid Stern

He who engages in idol-worship [is executed]. It is all one whether he serve it, sacrifice, offer incense, make libations, prostrate himself, accept it as a God, or say to it, `thou art my God.` but he who embraces, kisses it, sweeps or sprinkles the ground before it, washes it, anoints it, clothes it, or puts on its shoes, he transgresses a negative precept [but is not executed]. He who vows or swears [lit. Confirms a thing] By its name, violates a negative precept. He who uncovers himself before Baal-Peor [is guilty, for] this is the mode of worshipping him. He who casts a stone on Merculis thereby worships it. סנהדרין 7.6
העובד עבודה זרה-- אחד העובד, ואחד המזבח, ואחד המקטר, ואחד המנסך, ואחד המשתחווה, והמקבלו עליו באלוה, והאומר לו אלי אתה׃ אבל המגפף, והמנשק, והמכבד, והמרביץ, והמרחיץ, והסך, והמלביש והמנעיל-- עובר בלא תעשה׃ הנודר בשמו, והמקיים בשמו-- עובר בלא תעשה׃ הפוער עצמו לבעל פעור, זו היא עבודתו; והזורק אבן למרקוליס, זו היא עבודתו
He who gives of his seed to Molech incurs no punishment unless he delivers it to Molech and causes it to pass through the fire. If he gave it to Molech but did not cause it to pass through the fire, or the reverse, he incurs no penalty, unless he does both. 
A Ba`al ob is the pithom who speaks from his armpit. The Yidde`oni [`a wizard`] is one who speaks from his mouth. These two are stoned; whilst he who enquires of them transgresses a formal prohibition.
סנהדרין 7.7
הנותן מזרעו למולך-- אינו חייב עד שימסור למולך, ויעביר באש׃ מסר למולך, ולא העביר באש, העביר באש, ולא מסר למולך-- אינו חייב׃ עד שימסור למולך, ויעביר באש׃ ובעל אוב, זה פיתום המדבר משחייו; ויידעוני, המדבר בפיו׃ הרי אלו בסקילה, והנשאל בהם באזהרה

To subscribe click here To unsubscribe, click here
To view our archived/previous mesechtos click here
To learn about our program for Kitzur Shulchan Aruch Yomi click here