Audio by Dr. Michael Sokolow

When do these words apply? Only if the one did not confer with the other; but if a man sanctions a member of his household, or his slave or bond-maid to give Terumah for him, this Terumah is valid. If he annulled [this sanction], the Terumah is rendered invalid if he annulled it before the taking of the Terumah, but if he annulled it after the Terumah had been taken, the Terumah is valid. Labourers have no authority to give Terumah, save those who tread [grapes] for they defile the winepress immediately.  מ תרומות 3.4
במה דברים אמורים, בשלא דיבר, אבל הרשה את בן ביתו או את עבדו או את שפחתו לתרום-- תרומתו תרומה ביטל-- אם עד שלא תרם ביטל, אין תרומתו תרומה; ואם משתרם ביטל, תרומתו תרומה הפועלים, אין להם רשות לתרום-- חוץ מן הדרוכות, שהן מטמאין את הגת מיד
If one says: `[let] the Terumah of this pile be within it`, or, `let its tithes be within it`, or, `let the Heave-offering of tithe be within it`, R. Simeon says: He has thereby designated it; 32 but the Sages say: not unless he said, let it be to the North or South of it. R. Eleazar Hisma says: He who says, let Terumah be given from this for this same pile`, has thereby designated it. R. Eliezar b. Jacob says: if he says, `let the tenth part of this tithe be the Heave-offering of tithe for that pile`, he has thereby designated it.   מ תרומות 3.5
האומר תרומת הכרי הזה לתוכו, ומעשרותיו לתוכו, ותרומת מעשר זה לתוכו-- רבי שמעון אומר, קרא שם; וחכמים אומרים, עד שיאמר בצפונו או בדרומו רבי אלעזר חסמא אומר, אף האומר תרומת הכרי ממנו עליו, קרא שם רבי אליעזר בן יעקוב אומר, אף האומר עישור מעשר זה עשוי תרומת מעשר עליו, קרא שם

Click here for the hebrew/english of Perek 3 from emishna.com